Jakie diety są popularne w 2020 roku?

Last updated on: Published by: admin 0

Dzisiejsze czasy poniekąd zmuszają nas do prowadzenia szybkiego niezdrowego trybu życia. Typowe dni każdemu z nas mijają bardzo szybko i ciężko znaleźć choć chwilę dla siebie. W tej sytuacji często zaniedbujemy nasze zdrowie, zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym. Warto jednak uświadomić sobie w którymś momencie, że w perspektywie kilku lat takie działania mogą negatywnie wpłynąć na nasz organizm, przez co jak najszybciej powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na to co jemy oraz jak żyjemy. W tym celu warto bliżej przyjrzeć się dziennemu jadłospisowi i zastanowić się, jaka dieta będzie dla nas najlepsza.

Na co zwrócić uwagę podczas odżywiania się?

Zapewne każdy słyszał już powiedzenie, że jesteśmy tym, co jemy. Świetnie obrazuje ono, jak duży wpływ na nasz wygląd oraz zdrowie ma spożywane przez nas jedzenie. Z tego powodu powinniśmy skrupulatniej podchodzić do naszych wyborów żywieniowych. Dietetycy radzą, że z diety powinniśmy wykluczyć przede wszystkim cukry oraz niezdrowe tłuszcze. Jest to dobra rada, jednak należy mieć na uwadze, że zbyt rygorystyczne wytyczne w diecie mogą doprowadzić do zgoła odmiennego skutku.

Obecnie sporo osób próbuje znaleźć pewien balans, właśnie pomiędzy zdrowym odżywianiem, a spożywaniem także swoich ulubionych przekąsek. Wydaje się to bardzo dobre podejście, a szczególnie jest ono rozpropagowane wśród osób ćwiczących na siłowni. Jak widać po tych osobach, taki sposób żywienia w połączeniu z odpowiednim treningiem przynosi bardzo dobre skutki. Należy jednak pamiętać w tym wszystkim, aby dostarczać odpowiednią ilość kalorii oraz mikroskładników.

Najskuteczniejsza dieta w 2020 roku

W 2020 roku można zauważyć wzrastający trend liczenia kalorii wśród osób dbających o swoje zdrowie. Jest to bardzo dobry sposób na to, aby spożywać to co chcemy, a przy okazji zachować przyzwoitą formę. Na świecie taka dieta jest spopularyzowana już od bardzo dawna i nosi ona nazwę „IIFYM” (if it fits your macros), co dosłownie oznacza „jeśli mieści się w Twoim makro”. Głównym założeniem tej diety jest liczenie kalorii ze spożywanych posiłków. 

Aby dieta spełniała swoje założenia, należy na początku wyliczyć odpowiednią pulę kalorii, którą będziemy spożywać każdego dnia. Pulę kalorii wyliczamy na podstawie dostępnych w sieci kalkulatorów i dostosowujemy ją do swoich potrzeb, np. w celu utraty tkanki tłuszczowej bądź w celu nabrania masy mięśniowej. Następnie powinniśmy spożywać posiłki w podziale, gdzie np. 80% kalorii powinniśmy spożywać ze zdrowego jedzenia, a 20% z tzw. niezdrowego jedzenia. W Polsce taki sposób żywienia jest rozpowszechniony także pod nazwą „Jedz co chcesz, wyglądaj jak chcesz”.

Related posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *